
pod redakcją naukową Piotra Wróbla i Haliny Czubasiewicz
Kultura organizacji od wielu lat budzi żywe zainteresowanie zarówno badaczy, jak i praktyków w przedsiębiorstwach i instytucjach. Stanowi jeden z kluczowych elementów kształtujących tożsamość organizacji, przewagę konkurencyjną i wartość przedsiębiorstw. Jej znaczenie wzrasta w obliczu współczesnych wyzwań, takich jak globalizacja, postępująca digitalizacja i rosnąca potrzeba budowania inkluzywnych środowisk pracy.
Monografia stanowi próbę kompleksowego ujęcia problematyki kultury organizacji z uwzględnieniem zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych czynników ją kształtujących oraz wybranych aspektów procesu zmiany kulturowej. Jej autorami są współpracownicy oraz wychowankowie prof. Małgorzaty Czerskiej, której dorobek i działalność popularyzująca naukę były inspiracją do powstania niniejszej książki.
Zawarte w monografii zagadnienia wpisują się w nurt postrzegania kultury organizacji jako procesu kształtowanego przez złożone interakcje czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Tym samym jest to obszar dynamiczny, z trudem poddający się działaniom kadry zarządzającej. Publikacja jest adresowana do badaczy, studentów, ale również do praktyków, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z wyzwaniami związanymi z kształtowaniem kultury w zmieniającym się świecie.
Centrum Myśli Strategicznych
ISBN 978-83-66843-36-3
Liczba stron: 194
Oprawa: miękka